Site İçi Seo Nasıl Yapılır ?

Site İçi Seo Nasıl Yapılır ?

Site İçi Seo Nasıl Yapılır ?

Site içi SEO nasıl yapılır?

Sitenin speed değerlerini düşüren ögeleri kaldırın

Web site yüklenme speed SEO’ya tesiri olduğu amacıyla internet sitenizin speed değerlerini düşüren ögeleri kaldırmanız ve sitenizin yüklenme hızını artırmanız öncelikli çalışmalarınız arasında olmalı. Eskiden SEO çalışmaları çoklukla keywords kullanımlarına bağlı olsa da artık bundan sonra kullanıcı tecrübesi de arama sonuçlarında çıkan sayfaların sıralarını etkilemekte.


Sitenin yavaş yüklenmesi, arama motorlarına sitenin problemli olma ihtimalini düşündürdüğü amacıyla, bu yavaş siteleri arama sorgularında daha alt sıralarda gösteriyor. Arama motorları da kendi kullanıcılarına en iyi tecrübesi sunmayı hedeflemekte. Bu sebeple de yavaş açılan sayfalar yerine, açılma hızı yüksek olan sayfaları insanlara öneriyor.


Web sitenizin açılma hizini artırmanız, kullanıcı tecrübesini ilerlettiği amacıyla de site içi SEO çalışmalarınız amacıyla mühim bir rol oynamakta. Hız testi ve site açılma süratini çoğaltmak ile alakalı bilgi alabilmek amacıyla alttaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz


Sayfa başlık ve alt başlıklarını doğru sistemleyin

Arama motoru botları, sayfaları indekslerken bilhassa sayfa başlıklarına bakarak, sayfanın ne ile alakalı olduğunu anlar. Bu sebeple de sayfa başlıklarınızı doğru bir şekilde kurgulamanız ve oluşturmanız gerekir.


Web sitenizdeki her sayfalarda bir adet “h1” etiketli ana başlık olduğunda emin olun. “h1” etiketi, sayfa ana başlığını gösterir. Her sayfada bir adet “h1” başlığının olması tavsiye edilir. Aksi durumda bu botlar sayfayı indekslemekte sorun yaşarlar.


Site içi SEO çalışmalarınızı yapar iken sayfa amacıyladeki metinlerde de ara başlık kullanmanız gerektiğinde, “h2, h3, h4, h5, h6” etiketlerini kullanabilirsiniz. Burada hiyerarşik bir sistem ortamında bu alt başlık etiketlerini kullanabilirsiniz. Bu alt başlıkları ise dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz.

Meta açıklamalarınızı doğru kurgulayın

Google, arama sorgularında meta açıklamalarını değiştirerek, arama sorgusuna uyumlu özel bir meta açıklamasını otomatik olarak sunsa da, sayfalarınızın içeriğinin arama motorları doğrulusunda anlaşılması ve Google amacıyla seçenek ve sizin oluşturduğunuz bir meta açıklaması sunmak amacıyla meta açıklamalarınızı oluşturun.


Meta açıklamalarınız, sayfa içeriğini izah eden ve anahtar sözcüklerinizi sahibi olan anlamlı cümleler metinlerden oluşmalı.

URL yapınızı anlamlı ve okunabilir sözcüklerle oluşturun

Sitenizin URL yapısı da site içi SEO çalışmalarında üstünde durulması gereken hususlardan biri. Sitenizdeki linklerinde anlamlı cümlelerden oluşması ve bu linklerde anahtar sözcüklerinizi geçirmeniz mühim bir hususdur. Rastgele otomatik olarak yapılan linkler yerine, sayfalarınızdaki link yapılarını da sistemleyerek, arama motorlarına uyumlu duruma getirmeniz gerekir.


Örneğin:


https://siteadi.com/urunler/akilli-telefonlar/samsung/


şeklinde bir URL yapısı, sayfanın daha iyi indekslenmesini sağlayacaktır. Tabii ki UTM kullanımlarında bu URL’lerinin sonuna takip kodu eklenecektir; fakat asli URL’nizin anlamlı olması indekslenmede sitenize yardımcı olacaktır.

Görsel optimizasyonunu yapın

Site içi SEO çalışmalarınızda internet sitenizde kullandığınız görsellerin de optimizasyonunu yapmanız gerekir. Görsel aramalardan da sitenize trafik çekebilirsiniz. Bunun amacıyla de kullandığınız görsellerin arama motorlarına uyumlu olması gerekir.


Sitenize görsel yüklerken, görsel URL’sinde görselin içeriği ile alakalı anahtar kelimleri kullanmayı unutmamalısınız. Bunun yanı sıra görselin dosya boyutunu da ufak tutmanız, sayfanın yüklenme süratini olumlu bir şekilde etkileyecektir. Bunun yanı sıra görsel alt etiketlerini de oluşturarak, görselle alakalı indekslenebilir ve metin oluşturmanız faydalıdır. Aşağıdaki rehberimizden bu husus ile alakalı daha çok bilgi alabilirsiniz.

Site içi yönlendirme linklemelerinizi yapın

Site içi yönlendirme linkleri ile kullanıcıların site üstünde daha çok süre geçirmelerini sağlayabilir ve onları inceledikleri sayfa ya da içerikle alakalı daha değişik içeriklere yönlendirebilirsiniz. Bu da sayfa üstünde geçirilen zamanı ve kullanıcı başına ziyaret edilen sayfa oranını artıracaktır. Kullanıcıların siteniz üstünde daha çok süre geçirmeleri de arama motorları doğrulusunda sitenizin kullananlara kıymetli ve alakalı içerikler sunduğunuzu ve kullanıcı tecrübesi iyi olduğunu gösterir. Bu da dolaylı yoldan da olsa site içi SEO çalışmalarınıza katkı sağlar.